Hans Silvester, photographer of the Omo tribes
He is one of those photographers who immerse themselves. He tames himself, passes from word to silence to capture the intimate. Hans Silvester is a German photographer who, in his late sixties, went to Africa to photograph tribes in an exceptional way …
Hans Silvester, photographe des tribus de l’Omo
Il est de ces photographes qui s’immergent. Il apprivoise, passe de la parole au silence pour capter l’intime. Hans Silvester est un photographe allemand qui, à la soixantaine passée, est allé s’enfoncer dans l’Afrique pour photographier des tribus de manière exceptionnelle…
The Omo tribe first, living on the borders of Ethiopia. Hans Silvester captured images of women, children and men … real artists who paint their skin with their fingers and with what they find. Many have described them as genuine contemporary prodigies painting with casualness and freedom ephemeral works that vanish in the water of the river.
Les peuples de l’Omo d’abord, vivant aux confins de l’Ethiopie. Hans Silvester a capturé des images de femmes, d’enfants et d’hommes… de vrais artistes qui se peignent la peau avec les doigts et avec ce qu’il trouve. Nombreux les ont qualifiés de véritables prodiges contemporains peignant avec désinvolture et liberté des œuvres éphémères qui s’évanouissent dans l’eau de la rivière.
Focus on the Bench
In Ethiopia again, Silvester went to meet the Bench tribe. Here too, creativity is expressed … on the houses. The tribe is agropastoral and still lives in its own way, painting and coloring its houses of warm and vibrant earth. Each image taken is a memory of the timeless, the authentic.
Focus sur les Bench
En Ethiopie encore, Silvester est allé à la rencontre de la tribu des Bench. Là aussi la créativité s’exprime… sur les maisons. La tribu est agropastorale et vit encore à sa manière, peignant et colorant ses maisons de terre chaude et vibrante. Chaque image prise est un souvenir de l’intemporel, de l’authentique.
An environmental activist photographer
For Hans Silvester, the goal is also a tool to denounce. It is the reason why, that armed with his camera, he took photographs of the Amazonian deforestations, of the damage done to the river Calavon, the invasion of the forests of North America. He has immortalized the great natural parks of Europe. He shows the beauty of the planet and points out the claws that are scratching it. Hans Silvester is engaged, relevant, speaking.
Un photographe militant environnemental
Pour Hans Silvester, l’objectif est aussi un outil pour dénoncer. C’est donc armé de son appareil photo qu’il est allé photographier les déforestations amazoniennes, des dégâts causés à la rivière Calavon, l’invasion des forêts d’Amérique du Nord. Il a immortalisé les grands parcs naturels européens. Il montre la beauté de la planète et pointe les griffes dont on la balafre. Hans Silvester est engagé, pertinent, parlant.